Forum Sojuszu UN

Opis forum


#1 2008-02-15 14:49:47

Rybszczenko

Administrator

2103916
Call me!
Zarejestrowany: 2008-02-05
Posty: 57
Punktów :   

Porady i ważne informacje

1. Wielkość planety.

Wielkość koloni w OGame to podstawa. Najlepsze kolonie znajduje się na pozycjach od 4 do 9. Jeśli jednak chcemy planetę gdzie będzie się wydobywało dużo deuteru musimy się osiedlić na pozycjach 12 - 15.
Od razu warto wspomnieć że planety poniżej 190 pól to jednym słowem gówno... Po co budować terraformer jeśli od razu możemy zapewnić sobie dużo miejsca na rozbudowę? Dlatego nie patrząc ile mamy pkt mniejsze planety WYRZUCAMY

2. Rozmieszczeni planet.

To druga podstawowe zagadnienie. Żeby zdobywać dużo surowców i mieć jak największy zasięg "farmingu" należy rozmieścić planety w porządnej odległości od siebie. Najlepiej w odległości 70 - 100 układów... To umożliwi bezpieczne FS'y. Najlepiej w jednej galaktyce mieć z dwie lub max 3 kolonie, co pozwoli na równomierny rozwój każdej z nich.

3. FS'y

Zrobić flotę to nie sztuka. Każdy to potrafi. Utrzymać ją? No tu już się zaczyna wyższa szkoła jazdy. Warto pamiętać o FS'ie. No czym to polega? Już tłumaczę. Kiedy odchodzimy na dłuższy czas od komputera wysyłamy flotę na inną planetę z misją stacjonuj. Ważne jest żeby, przyjść i zobaczyć jak tam nasza flota PRZED na nie po przylotem. Misję stacjonuj widać z księżyca używając falagi, jednak kiedy ją zawrócimy jest niewidoczna. Oczywiście są świty co czekają i falangują nas całą noc czekając na moment zawrócenia floty ale to rzadkie przypadki...
Drugim sposobem na bezpiecznego FS'a jest wysłanie floty z KSIĘŻYCA z misją ZBIERAJ

I pamiętajcie LOGUJEMY SIĘ PRZED A NIE PO PRZYLOCIE FLOTY!!!

4. Bezpieczeństwo planety.

Nigdy kiedy nie mamy obrony na planecie nie możemy czuć się bezpiecznie. Ale niestety... Mając bunkier też... Zawsze znajdą się ludzie i na nas wyślą rakietki, potem ACS'a i po naszej obronie, flocie tam stojącej i surowcach.
Co więc zrobić? Zawsze warto na każdej planetce mieć trochę obrony, tak aby powstrzymać jakieś leszczyki żeby nie opłacało się im polecieć po nasze surowce




No i to chyba wszystko jak coś sobie przypomnę ważnego to dopiszę
Powodzenia w grze

Offline

 

#2 2008-02-15 19:04:50

Rybszczenko

Administrator

2103916
Call me!
Zarejestrowany: 2008-02-05
Posty: 57
Punktów :   

Re: Porady i ważne informacje

5. Co zrobić jak jesteśmy atakowani?

Cóż pierwszą i podstawową rzeczą jest to abyśmy nie panikowali. Spokojnie patrzymy co leci. Sprawdzamy wszystko co potrzebne do obrony i robimy symulację w SpeedSimie. Po symulacji decydujemy czy się bronimy czy uciekamy. Jeśli uciekamy najlepiej poczekać do momentu tuż przed atakiem, zapakować wszystko we flotę i spadamy

6. Jak zmniejszyć straty przy ataku?

Pamiętajmy, że obrażenia zadane całej naszej flocie rozkładają się na wszystkie statki. Jeśli chcemy stracić mniej wystarczy np. wysłać z flotą dodatkowo 100 czy 200 Sond Szpiegowskich. Takim sposobem np. 20 OW i 100 SS może pokonać 25 OW

Offline

 

#3 2008-02-15 22:34:16

Delano90

Master ^^.

status 4403834
7269935
Call me!
Skąd: Janki
Zarejestrowany: 2008-02-06
Posty: 32
Punktów :   

Re: Porady i ważne informacje

hehehe... kurde niezle te rady xD. dobra mi sie przydadza xD.

Offline

 

#4 2008-02-15 22:56:56

Morg

Sojusznik

Zarejestrowany: 2008-02-06
Posty: 22
Punktów :   

Re: Porady i ważne informacje

ee tam kazdy tak umie, ctr+c ctr+v i tyle

Offline

 

#5 2008-02-16 09:41:35

Delano90

Master ^^.

status 4403834
7269935
Call me!
Skąd: Janki
Zarejestrowany: 2008-02-06
Posty: 32
Punktów :   

Re: Porady i ważne informacje

no tak to niby kazdy... ale niektorzy nie potrafia dobrze wykorzystac tej umiejetnosci i dupa xD.

Offline

 

#6 2008-02-16 10:46:29

Rybszczenko

Administrator

2103916
Call me!
Zarejestrowany: 2008-02-05
Posty: 57
Punktów :   

Re: Porady i ważne informacje

Ctrl + C i Ctrl +V ?!

COOOOO?! Ja tu się produkuję żeby to napisać a ty mi tu gadasz, że byle kopia?!

Fakt miałem zamiar wkleić tutaj rady Vaderka ale niestety ich nie ma więc zostało mi napisanmie tego no i masz

Dobra temat zamknę żeby nie był zaśmiecany i każdy mógł przeczytać

Offline

 

#7 2008-02-17 20:46:05

Rybszczenko

Administrator

2103916
Call me!
Zarejestrowany: 2008-02-05
Posty: 57
Punktów :   

Re: Porady i ważne informacje

http://img89.imageshack.us/img89/1227/kolonie1xqqt9.jpg

Oczywiście na pozycjach od 4 - 15 zdarzają się o wiele większe planety. To stara rozpiska
No i jasne że zdarzają się mniejsze

Offline

 

#8 2008-02-17 21:09:45

Rybszczenko

Administrator

2103916
Call me!
Zarejestrowany: 2008-02-05
Posty: 57
Punktów :   

Re: Porady i ważne informacje

A tu spoooooro teorii:

PLANETY - KOLONIZACJA


   1. Co decyduje o położeniu planety matki?
      Położenie planety matki zależy od tego kiedy dany gracz się zarejestrował. W dopiero co powstałym Uniwersum rozmieszczanie kolejnych planet matek rozpoczyna się od pierwszej galaktyki i pierwszego układu. Możliwe położenie planety w układzie to pozycje od 4 do 12. Kiedy dany układ zostanie zapełniony, nowi gracze będą lokowani po kolei w kolejnym układzie. W Uniwersum, które już istnieje jakiś czas, planeta matka zostanie umiejscowiona na pierwszej wolnej pozycji (tak więc gracze, którzy wcześniej się zarejestrowali mogą mieć swoje planety w 3 lub 4 galaktyce, a gracz który dopiero się zarejestruje nawet w 1 galaktyce).

   2. Czy planety w układach czymś się różnią?
      Tak planety różnią się wielkością (uwaga: każda planeta macierzysta ma 163 pola) oraz temperaturą, która wpływa na poziom dostarczanej energii i ilość wytwarzanego deuteru. Różnice te wynikają z położenia planet w układzie.

      Oto schemat wielkości planet w zależności od pozycji.
      Masz 60% szans, że planeta będzie miała taki rozmiar:
      Planeta na pozycji 1 ma 48-80 pól. Średnio: 64 pola.
      Planeta na pozycji 2 ma 53-83 pól. Średnio: 68 pól.
      Planeta na pozycji 3 ma 54-82 pól. Średnio: 73 pola.
      Planeta na pozycji 4 ma 108-238 pól. Średnio: 173 pola.
      Planeta na pozycji 5 ma 95-239 pól. Średnio: 167 pól.
      Planeta na pozycji 6 ma 82-228 pól. Średnio: 155 pól.
      Planeta na pozycji 7 ma 116-173 pól. Średnio: 144 pola.
      Planeta na pozycji 8 ma 123-177 pól. Średnio: 150 pól.
      Planeta na pozycji 9 ma 129-188 pól. Średnio: 159 pól.
      Planeta na pozycji 10 ma 79-122 pól. Średnio: 101 pól.
      Planeta na pozycji 11 ma 81-116 pól. Średnio: 98 pól.
      Planeta na pozycji 12 ma 85-129 pól. Średnio: 105 pól.
      Planeta na pozycji 13 ma 60-160 pól. Średnio: 110 pól.
      Planeta na pozycji 14 ma 42-126 pól. Średnio: 84 pola.
      Planeta na pozycji 15 ma 54-149 pól. Średnio: 101 pól.
      Masz 40% szans, że planeta będzie miała mniej lub więcej pól niż podano w powyższym schemacie.
      Odchylenia od wartości oczekiwanej (średniej) są wyjątkowo duże dla planet z pozycji 4-6.

      Co do surowców, wytwarzanie deuteru jest najwyższe na najzimniejszych planetach (poz. 13-15), a ilość energii wytwarzana przez satelity słoneczne jest najwyższa na planetach najcieplejszych (poz. 1-3) przy czym maksymalna ilość energii uzyskana z jednego satelity słonecznego to 50. Wydobycie metalu, kryształu oraz wytwarzanie energii przez elektrownie słoneczne jest jednakowe na każdej planecie.

   3. Czy można zmienić nazwę planety?
      Tak. W zakładce Podgląd w lewym górnym rogu okna jest napis Planeta "NazwaTwojejPlanety". Kliknij na niego, a wejdziesz na stronę, umożliwiającą zmianę nazwy planety (menu to służy też do porzucania kolonii).
      Nazwa planety nie może zawierać znaków specjalnych, do których zaliczamy następujące symbole:
      ` ~ ! @ # $ % ^ & * ( ) + = | \ { } [ ] : ' " ; < > ? , . /
      (wykaz znaków opracowany przez Vardamir, w przypadku ewentualnych nieprawidłowości proszę o kontakt).

   4. Czy można zwiększyć temperaturę planety? Czy można zwiększyć ilość pól na planecie?
      Temperatura jest parametrem niezmiennym. Liczbę pól na planecie można zwiększyć budując Terraformer (szczegóły FAQ: Budowanie).

   5. W jaki sposób mogę skolonizować inną planetę?
      Najpierw budujesz Statek kolonizacyjny (wymagania do jego budowy są w zakładce Technika). Następnie w zakładce Galaktyka szukasz jakiejś niezamieszkanej planety (przy numerze tej planety pola "Nazwa" i "Akcja" są puste) i wysyłasz na współrzędne tej planety Statek kolonizacyjny z misją "Kolonizuj" (uwaga: na statek kolonizacyjny nie wrzucaj żadnych surowców, gdyż przepadną przy kolonizacji). Jeżeli nikt przed tobą nie skolonizuje tej planety to wkrótce otrzymasz komunikat o pomyślnej kolonizacji planety a w zakładce Podgląd (i rozwijanym menu) będzie do wyboru nowa planeta. Na samym początku na planecie będzie znajdowało się 500 metalu i 500 kryształu. Tak więc jeżeli chcesz przyspieszyć budowę budynków na tej planecie niezbędne będzie wysłanie transportu surowców (ale dopiero po skolonizowaniu planety).

   6. Czy można kolonizować planety zajęte przez innych graczy?
      Nie. Kolonizować można tylko planety niezasiedlone. W galaktyce widnieją jako puste pola w układach. Tylko na te planety można wysyłać statek kolonizacyjny z misją -Kolonizuj .

   7. Co się dzieje jeśli podczas lotu kolonizatora na planetę zostanie ona skolonizowana przez innego gracza?
      Statek dotrze do planety, wykryje, że jest zasiedlona i zawróci na twoją planetę.

   8. Co stanie się ze statkiem kolonizacyjnym gdy założę kolonię? Czy odzyskam statek?
      Nie, statek automatycznie znika (punkty uzyskane za niego są odejmowane). Można powiedzieć, że zostaje przetworzony na surowce (500 metalu i 500 kryształu).

   9. Co się stanie ze statkami wysłanymi razem ze statkiem kolonizacyjnym po osiągnięciu planety przeznaczonej do skolonizowania?
      Zaraz po skolonizowaniu planety (lub po jej nieudanej kolonizacji) zawrócą na tą, z której wyleciały. Oprócz transportowców, które mogą być czasami potrzebne do przewiezienia deuteru przy kolonizacji w dalszych galaktykach (jeżeli flota leci z prędkością 100% lub planeta do kolonizacji jest za daleko), nie ma większego sensu wysyłać ze statkiem kolonizacyjnym innych statków.

  10. Które planety opłaca się kolonizować?
      Na początku zdecydowanie te największe. Posłużą jak dobre kolonie wydobywcze i pomieszcza wiele budynków. Później można kolonizować planetę zimna i zrobić z niej kolonie wydobywającą deuter lub tez osiedlić się na cieplej żeby odkryć technologie grawitonową.


[Co moim zdaniem jest nieprawdą. Wszędzie dobrze jest zrobić sobie grawitony ]

  11. Udalo mi się skolonizować planetę, która ma 210 pól. Czy to dobrze?
      Tak. Planety powyżej 200 pól są duże i opłaca je się mieć. Planety 100-200 to "średniaki", natomiast planety o liczbie pól mniejszej niż 100 są małe i ich kolonizowanie może przynieść korzyści tylko wtedy, gdy przydzieli się tej planecie jakieś konkretne zadanie.

  12. Ile można mieć kolonii?
      Można skolonizować maksymalnie 8 planet. Zatem łącznie można mieć 9 planet (planeta macierzysta + kolonie).

  13. Czy słabo rozwinięte kolonie korzystają z prawa noobprotection w przeciwieństwie do mojej głównej planety?
      Nie, wszystkie twoje planety albo są chronione przez noobprotection albo nie. To zależy od liczby punktów jaką posiadasz ty oraz ewentualny najeźdźca.

  14. Jak rozmieszczać kolonie w galaktykach?
      To już zależy od twojej strategii. Dla graczy którzy bardziej zajmują się wydobywaniem wygodnie jest trzymać kolonie w grupie, żeby ułatwić transport między planetami. Gracze często napadający innych powinni rozmieścić kolonie w różnych galaktykach, żeby zrobić sobie -przystanki dla wędrujących flot. Niektórzy rozmieszczają kolonie w parach. Warto zajrzeć do Przewodnika Początkującego Gracza.

  15. Co oznacza napis w galaktyce "Zniszczona Planeta i czy można ją ponownie skolonizować?
      Jest to planeta, która została zniszczona przez jej właściciela, a właściwie, nie zniszczona tylko porzucona. Taki napis będzie tam widniał przez 24-48h (planety są kasowane o godzinie 1:20 w nocy, o ile minęły już 24 godziny od jej porzucenia), a obok numeru planety będzie widniała literka A oznaczająca pas asteroid. Po upływie tego czasu będzie można ją ponownie skolonizować.

  16. W jaki sposób można porzucić kolonię?
      Szczegóły w temacie Interfejs i obsługa gry: Podgląd

  17. Czy po zniszczeniu planety i ponownym zasiedleniu jej (te same współrzędne) będzie ona miała tyle samo pól co ta poprzednia?
      Nie. Liczba pól planety jest losowana podczas kolonizacji (nie ma możliwości by przewidzieć ją przed skolonizowaniem). Jeśli dostałeś marną planetę za pierwszym razem, zniszcz ją i zasiedl ponownie. Na początku gry lepszym (oczywiście to już zależy od Ciebie) rozwiązaniem jest zostawienie tej planety i porzucenie jej dopiero w póżniejszym etapie gry, gdy liczba kolonii zbliży się do maksimum.

[Ten punkt jest bez sensu. Korzystając z doświadczenia graczy z Uniwersów 3, 4 i 6 możemy śmiało stwierdzić, że planeta powinna być od razu SKASOWANA]

  18. Skolonizowałem planetę i okazało się, że ma mało pól. Czy porzucając tą planetę odzyskam surowce, za które kupiłem kolonizatora?
      Niestety nie. Surowce wydane na kolonizator przepadają z chwilą jego budowy. Nie odzyskasz również samego statku, który został "zniszczony" po udanej kolonizacji. Dodatkowo stracisz punkty uzyskane, za wszystkie budynki (cywilne i obronne) wybudowane na tej planecie. (UWAGA: jeżeli na planetę, lub z planety, leci jakakolwiek flota nie będzie możliwe jej porzucenie, pojawi się komunikat "Floty z tej planety są jeszcze w drodze!")

  19. Mam kilka kolonii większych niż planeta macierzysta? Czy jeżeli ją porzucę to coś stracę?
      Porzucić można jedynie kolonie. Akcja ta nie jest dostępna dla planety macierzystej.

-----------------

KOLONIZACJA - PORADNIK


Po co i jak kolonizować?
Każdy gracz na początku gry posiada tylko jedną planetę (zwaną planetą macierzystą lub planetą matką), której średnica to 12800 km a liczba pól to 163. Prędzej czy później trzeba powiększyć swoje imperium poprzez zasiedlanie innych planet (czyli kolonizację). Nowo zasiedlona planeta to kolonia. Oprócz planety matki można mieć maksymalnie 8 kolonii. Do skolonizowania planety potrzebny jest Statek kolonizacyjny. Oczywiście do zbudowania tego statku potrzebne są odpowiednie badania i budynki (szczegóły zakładka Technika w grze, jego cenę możesz poznać w temacie Cennik.

Gdzie kolonizować?
W trakcie budowania statku (a nawet wcześniej) warto zastanowić się nad umiejscowieniem przyszłej kolonii. Blisko położona kolonia (ten sam lub najbliższe układy) to krótki czas transportu surowców (czy też floty) ale też większe szanse na wykrycie wszystkich planet przez wroga. Daleko rozrzucone kolonie to dobre bazy wypadowe dla floty (czas od wystartowania floty do zaatakowania planety wroga jest krótszy niż w pierwszym wariancie, ale wzrasta czas transportu surowców) oraz mniejsze prawdopodobieństwo na wykrycie wszystkich planet przez wroga. Warto też zastanowić się nad umieszczeniem kolonii w innych galaktykach. Z jednej strony można dzięki temu zwiększyć obszar działania swojej floty, z drugiej strony w razie ciągłych ataków na planety w jednej galaktyce można ewakuować flotę i zasoby na kolonię w innej galaktyce. Przy wyborze konkretnej planety warto pamiętać o tym, że planety z pozycji: 1-3 są najcieplejsze, 4-6 mają największą szansę na dużą liczbę pól, 13-15 charakteryzują się największym wydobyciem deuteru.

Zaczynamy kolonizację
Kiedy statek jest już zbudowany korzystając z zakładki Galaktyka trzeba znaleźć jakąś niezamieszkaną planetę (przy numerze takiej planety pola "Nazwa" i "Akcja" są puste) i zapamiętać jej współrzędne. (UWAGA: Nie można kolonizować planet zamieszkanych przez innych graczy. Księżyców, nieważne czy to własnych czy innych graczy, też się nie kolonizuje.) Następnie w zakładce Flota trzeba wybrać Statek kolonizacyjny, wspomniane wyżej współrzędne oraz misję Kolonizuj.
Do Statku kolonizacyjnego można dołączyć również inne statki, jednak jedyny przydatny statek w takiej flocie to transportowiec (może być potrzebny do przewiezienia paliwa przy kolonizowaniu planet w odległych galaktykach ze 100% prędkości). Dołączenie do Statku kolonizacyjnego Myśliwców, Krążowników czy innych statków bojowych mija się z celem, gdyż Statek kolonizacyjny podczas swojego lotu i kolonizacji nie może być przez nikogo zaatakowany. (UWAGA: Do statku kolonizacyjnego pomimo tego, że posiada 7500 jednostek ładowności nie umieszcza się żadnych surowców, gdyż przepadną przy udanej kolonizacji! Taka ilość miejsca w ładowni została przewidziana na deuter, którego dość duże ilości Statek kolonizacyjny spala przy dalszych lotach.) W zależności od położenia planety oraz procentowej prędkości kolonizatora czas do skolonizowania planety może wynosić od półtorej godziny aż do kilku dni (np. kiedy statek kolonizacyjny leci z 1 do 9 galaktyki przy 10% prędkości).
W momencie osiągnięcia planety docelowej możliwe są trzy sytuacje.

   1. Planeta jest niezamieszkana więc następuje jej kolonizacja. Komunikat: "Flota osiągnęła podane współrzędne Y:Y:Y, znalazł nowa planetę i rozpoczyna jej zasiedlanie."
   2. Planeta jest zamieszkana. Komunikat: "Flota osiągnęła podane współrzędne Y:Y:Y, tam nie znajduje się żadna planeta. Przygnębieni osadnicy wracają z powrotem." Statek kolonizacyjny (wraz z innymi statkami) wraca na planetę, z której wyleciał. Do sytuacji tej dochodzi, gdy ktoś wcześniej zdążył skolonizować planetę.
   3. Gracz posiada już 8 kolonii (czyli maksymalną ich liczbę) a ta planeta mogłaby być 9-tą. Komunikat: "Flota osiągnęła podane współrzędne Y:Y:Y, i stwierdził, że planeta warta jest skolonizowania. Krótko po rozpoczęciu zasiedlania planety nadeszła jednak wiadomość, że nastały niepokoje społeczne w świecie ojczystym, bo mocarstwo jest za duże i ludzie wycofują się." (możliwe, że zamiast tego pojawi się komunikat taki sam jak w przypadku numer 2).




Skąd będę miał pewność że kolonizacja się udała?
Jeżeli dojdzie do pomyślnej kolonizacji nowej planety (czyli przypadek numer 1) otrzymasz stosowny komunikat a w zakładce Podgląd (i rozwijanym menu) będzie do wyboru nowa planeta.

Co się stanie z kolonizatorem oraz innymi statkami wysłanymi wraz z nim?
Wszystkie statki towarzyszące Statkowi kolonizacyjnemu zawrócą na planetę, z której wystartowały. Statek kolonizacyjny zostanie przetworzony na pierwsze surowce, które znajdą się na planecie (będzie to 500 metalu i 500 kryształu) i nie będzie można go już użyć do ponownej kolonizacji (UWAGA: Jeden Statek kolonizacyjny może posłużyć do skolonizowania tylko jednej planety!).

Czy kolonizacja nowej planety wpłynie na moją ilość punktów?
Za samo skolonizowanie planety nie są otrzymywane żadne punkty. Wręcz przeciwnie: w związku ze zniszczeniem statku kolonizacyjnego stracisz w statystykach w dziale "Punkty" 40 punktów oraz 1 punkt w dziale "Floty".

Jak zmienić nazwę skolonizowanej planety?
Domyślnie każda z nich otrzymuje nazwę "Kolonie". Możesz ją zmienić na dowolną nazwę w zakładce Podgląd, klikając napis Planeta "Kolonie". Wpisz nową nazwę i naciśnij przycisk "Zmień nazwę:".

Czy każdą skolonizowaną planetę opłaca się zachować?
Warto zapoznać się z wielkością nowej planety. Planety powyżej 200 pól są duże i opłaca się je mieć. Planety 100-200 to "średniaki", natomiast planety o liczbie pól mniejszej niż 100 są małe i ich posiadanie może przynieść korzyści tylko wtedy, gdy przydzieli sie tej planecie jakieś konkretne zadanie np. wydobywanie (przy bardzo małych planetach - do 40 pól - może to być tylko jeden surowiec) lub produkcję statków. (UWAGA: Nie istnieje żaden sposób poznania wielkości przyszłej kolonii, wielkość koloni jest losowana każdorazowo przy kolonizacji planety!).

Jak porzucić kolonię?
Każdą kolonię (ale nie planetę matkę!) można w porzucić w dowolnym momencie gry. Porzuca się nie tylko bardzo małe planety (do 40 pól) ale też te, które ze względu na swoje położenie utraciły pierwotne znaczenie strategiczne im przypisane. Pierwszej koloni nie warto porzucać nawet jeżeli jest mała (można przecież to zrobić później kiedy liczba kolonii zbliży się lub osiągnie wartość 8 ).
Porzucić kolonię można z zakładki Podgląd poprzez kliknięcie na nazwę kolonii. Do potwierdzenia potrzebne jest wpisanie hasła, które jest używane do logowania się (UWAGA: jeżeli na planetę, lub z planety, leci jakakolwiek flota nie będzie możliwe jej porzucenie, pojawi się komunikat "Floty z tej planety są jeszcze w drodze!").

Jak szybko rozwinąć kolonię?
Każdą kolonię można zabudowywać korzystając tylko z tego, co po sobie zostawił Statek kolonizacyjny jednak potrwa to bardzo długo. Dlatego zaraz po uzyskaniu komunikatu o pomyślnym skolonizowaniu planety warto tam wysłać transportowce z surowcami (na kolonii nie potrzebujesz Stoczni orbitalnej aby statki mogły tam lądować lub startować). Wysyłając transportowce można wybrać misję Transport lub Stacjonuj. Pierwsza sprawi, że flota dostarczy surowce i powróci na planetę, z której wystartowała. Drugą misję wybiera się po to aby statki zostały na kolonii i wyładowały tam surowce (w tym również połowę paliwa zabranego przy starcie). Taka stacjonująca na kolonii flota może się przydać do ewakuacji surowców, gdyby ktoś ją zaatakował. Trzeba jednak pamiętać o szybkim wybudowaniu syntezatorium deuteru lub dostarczeniu tam tego surowca by flota mogła ruszyć.
Jeżeli dysponuje się dużą ilością transportowców i surowców to najlepiej najpierw postawić kilka poziomów Fabryki robotów a dopiero potem przystąpić do budowy kopalni i innych budynków (dzięki temu można w dość "krótkim" czasie osiągnąć "wysokie" poziomy kopalni).

Co się stanie z moimi budynkami po kasacji kolonii? Odzyskam jakieś surowce?
Porzucenie planety nie zwróci ani Statku kolonizacyjnego, ani surowców wydanych na tej planecie, czy to na budynki cywilne czy obronne, a dodatkowo zostaną odjęte punkty uzyskane za te budynki. Po porzuceniu planety przez najbliższe 24 godziny (ten czas może wynosić nawet 48h) w widoku Galaktyki w polu "Nazwa planety" będzie widniał napis Porzucona Planeta (więcej szczegółów PORADNIKI - Rozwój imperium, walka i obrona, szpiegownie, post Porzucona Planeta). Po upływie tego czasu planeta znowu nadaje się do kolonizacji.




Źródło to forum OGame tak żebyście nie szukali

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.bakugan-online.pun.pl www.rosjoznawcy.pun.pl www.grao998.pun.pl www.darkrabarbar.pun.pl www.mangowcymmz.pun.pl